Hoia oma kaubamärk nähtaval

Kolmapäev, 29. Aprill 2015

AS Turu-uuringute üle-eestilisest küsitlusest selgus, et 81 protsenti inimestest peab oluliseks õigust saada toote pakendilt kauba kohta kogu vajalikku infot ja teavet kaubamärgi kohta. Igapäevaseid toidu- ja tarbekaupu ostes mõjutab kaubamärk 56 protsendi inimese ostuotsust. Kui kaubamärk pole nähtav, tehakse ostuotsus tuginedes hinnale või eelnevale ostukogemusele.

„Uuringus selgus, et kaubamärgi tähtsus on tänase kauba külluse juures tarbijale ülioluline otsustamaks erinevate kaupade vahel, seda peab valdav enamus (81%) kindlaks tarbija õiguseks. Samuti on kaubamärk fundamentaalne konkurentsi seisukohast, sest tuginedes uuringule, tehtaks kaubamärgi puudumisel ostuotsus hinna või eelneva kogemuse alusel“, ütles Turu- uuringute uuringujuht Iivi Riivits-Arkonsuo.

Uuringu põhjal peab 81 protsenti inimestest oluliseks õigust saada kauba kohta kogu vajalikku infot ja kaubamärgi teavet kauba kergeks eristamiseks. 51 protsenti peab seda õigust väga oluliseks ja 30 protsenti oluliseks.